Regulamin Komitetu Rewitalizacji

REGULAMIN KOMITETU REWITALIZACJI BYTOMIA

REGULAMIN KOMITETU REWITALIZACJI BYTOMIA

ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
 

§1

 1. Komitet Rewitalizacji Bytomia, zwany dalej Komitetem powołano na podstawie art. 7 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2015 r. poz. 1777, z późn. zm.) w związku z zarządzeniem nr 572/19 Prezydenta Bytomia z dnia 13 listopada 2019 r. w sprawie powołania Komitetu Rewitalizacji Bytomia.

2. Regulamin Komitetu Rewitalizacji Bytomia, zwany dalej Regulaminem opracowano zgodnie z §10 ust. 12 Zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji Bytomia, stanowiących załącznik do uchwały nr XLVI/550/17 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 22 maja 2017 r. w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji Bytomia w związku z §3 zarządzenia nr 572/19 Prezydenta Bytomia z dnia 13 listopada 2019 r. w sprawie powołania Komitetu Rewitalizacji Bytomia.

3. Regulamin określa szczegółowy zakres działania, tryb pracy i kompetencje Komitetu.

ROZDZIAŁ II
Kompetencje Komitetu Rewitalizacji

 §2

 1. Komitet wspiera działania Prezydenta Miasta w obszarze działań związanych z rewitalizacją Bytomia oraz stanowi forum współpracy i dialogu interesariuszy rewitalizacji, z organami gminy.

2. Komitet pełni funkcję opiniodawczo-doradczą Prezydenta Miasta w sprawach dotyczących wdrażania „Gminnego Programu Rewitalizacji. Bytom 2020+” (dalej GPR) i oceny przebiegu procesu rewitalizacji.

3. Komitet uprawniony jest do wyrażania opinii i stanowisk oraz podejmowania inicjatyw i rekomendowania rozwiązań w sprawach dotyczących prowadzenia procesu rewitalizacji na obszarze Bytomia i jego oceny, w szczególności do:

-          opiniowania wszelkich zmian w GPR,

-          opiniowania aktualizacji GPR,

-          monitorowania oraz oceny stopnia realizacji GPR,

-          wyrażania opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania partycypacji w realizacji GPR,

-          opiniowania raportów rocznych oraz raportu końcowego z realizacji GPR.

4. Komitet uczestniczy w przygotowaniu oraz opiniowaniu projektów zarządzeń Prezydenta Miasta, uchwał Rady Miejskiej i aktów prawa miejscowego związanych z rewitalizacją, w tym dotyczących Specjalnej Strefy Rewitalizacji oraz w przypadku opracowania projektu miejscowego planu rewitalizacji i prognozy skutków finansowych jego uchwalenia.

ROZDZIAŁ III
Zasady wyznaczania składu Komitetu Rewitalizacji

§3

 1. Szczegółowe zasady wyznaczania składu Komitetu Rewitalizacji określa uchwała nr XLVI/550/17 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 22 maja 2017 r. w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji Bytomia.

2. Zgodnie z § 9 ust. 1 pkt 2  w sytuacji, gdy członek Komitetu nie może pełnić swojej funkcji, przedkłada stosowne pismo z rezygnacją, stanowiące załącznik nr 1 do Regulaminu, Prezydentowi Miasta, który powołuje na jego miejsce nowego członka  stosując odpowiednio przepisy § 5-9 Zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji Bytomia, stanowiących załącznik do ww. uchwały.

 ROZDZIAŁ IV
Posiedzenia Komitetu
 

§4

1. Członkowie Komitetu powoływani są na kadencję, która rozpoczyna się w dniu pierwszego posiedzenia Komitetu.

2. Kadencja Komitetu trwa trzy lata.

3. Pierwsze posiedzenie Komitetu nowej kadencji zwołuje Prezydent Miasta, powiadamiając pisemnie o miejscu i terminie spotkania wszystkich członków Komitetu. Kolejne posiedzenia Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu lub w jego zastępstwie Zastępca Przewodniczącego Komitetu.

4. Podczas pierwszego posiedzenia Komitetu członkowie wybierają Przewodniczącego Komitetu i Zastępcę Przewodniczącego Komitetu oraz Sekretarza Komitetu. Przewodniczący Komitetu i jego Zastępca nie mogą reprezentować tego samego sektora. Procedurę wyboru prowadzi Wydział Strategii, Funduszy Europejskich i Obsługi Inwestora.

5. Zadania Przewodniczącego Komitetu Rewitalizacji, a w razie jego nieobecności – jego Zastępcy:

1)      zwoływanie posiedzeń Komitetu;

2)      przewodniczenie posiedzeniom Komitetu;

3)      przedstawienie porządku obrad posiedzenia;

4)      kierowanie pracami Komitetu;

5)      zatwierdzenie protokołów z posiedzeń i przekazywanie ich do Wydziału Strategii, Funduszy Europejskich i Obsługi Inwestora;

6)      reprezentowanie Komitetu na zewnątrz.

6. Zadania Sekretarza Komitetu:

1)      sporządzanie porządku obrad;

2)      sporządzanie protokołów z posiedzeń Komitetu.

7. Członkowie Komitetu zostaną powiadomieni o terminie i miejscu planowanego posiedzenia oraz otrzymają dokumenty, które będą przedmiotem obrad z odpowiednim wyprzedzeniem e-mailowo, telefonicznie lub w inny przyjęty przez Komitet sposób. Informacja na temat terminu i miejsca oraz dokumenty powinny zostać przekazane najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym posiedzeniem. Członkowie Komitetu zobowiązani są do każdorazowego potwierdzenia telefonicznego lub e-mailowego swojego uczestnictwa w posiedzeniu.

8. Na początku każdego posiedzenia sporządzana jest lista obecności i zatwierdzany porządek obrad.

9. Przewodniczący Komitetu lub jego Zastępca na wniosek członka Komitetu może, na początku każdego posiedzenia, wprowadzić pod obrady sprawy nie znajdujące się w jego porządku.

10. Z każdego posiedzenia sporządzany jest protokół przez Sekretarza Komitetu, do którego wpisuje się wszystkie ustalenia poczynione podczas posiedzenia Komitetu, następnie rozsyłany jest do wszystkich członków Komitetu celem uzgodnienia. Protokół z posiedzeń Komitetu jest zatwierdzany podpisem przez Przewodniczącego lub jego Zastępcę i przekazywany do Wydziału Strategii, Funduszy Europejskich i Obsługi Inwestora najpóźniej w dniu następnego posiedzenia Komitetu.

11. Posiedzenia Komitetu odbywają się według potrzeb Komitetu, lecz nie rzadziej niż raz na kwartał. Jeżeli zachodzi konieczność Przewodniczący Komitetu może zwołać dodatkowe posiedzenie na wniosek co najmniej 30% członków Komitetu.

12. Członek Komitetu nie może upoważnić innej osoby do udziału w posiedzeniu Komitetu w swoim zastępstwie.

 §5

 1. Uczestnictwo w Komitecie ma charakter społeczny.

2. Za udział w posiedzeniach i pracach Komitetu Rewitalizacji Bytomia jego członkom nie przysługuje wynagrodzenie, dieta ani zwrot kosztów podróży.

3. W pracach Komitetu mogą brać udział eksperci w dziedzinie rewitalizacji oraz inne zaproszone osoby, które uczestniczą w posiedzeniach Komitetu z głosem doradczym, bez prawa do głosowania; ich udział powodujący wydatki z budżetu miasta wymaga uzyskania zgody Prezydenta Miasta.

4. Zgodnie z zarządzeniem nr 572/19 Prezydenta Bytomia z dnia 13 listopada 2019 r. w sprawie powołania Komitetu Rewitalizacji Bytomia w posiedzeniu Komitetu Rewitalizacji Bytomia uczestniczą bez prawa do głosowania: Radni z Komisji Rozwoju i Rewitalizacji Miasta  Rady Miejskiej w Bytomiu, wytypowany przedstawiciel zespołu ds. wdrażania projektów w ramach  „Gminnego Programu Rewitalizacji. Bytom 2020+”.

5. Komitet może powoływać grupy robocze zajmujące się zarówno konkretnymi podobszarami rewitalizacji, jak i określonymi zagadnieniami tematycznymi; sposób powoływania grup roboczych i ich liczebność określać będzie uchwała Komitetu.

ROZDZIAŁ V
Sposób podejmowania decyzji
 

§6

1. Pracami Komitetu kieruje Przewodniczący Komitetu, a w przypadku jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego.

2. Wybór i odwołanie Przewodniczącego oraz Zastępcy Przewodniczącego i Sekretarza Komitetu następuje zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym, przy obecności co najmniej 50% członków Komitetu.

3. Komitet może podejmować uchwały oraz zajmuje stanowisko w sprawach w formie opinii, która jest formułowana w drodze uzgodnienia stanowisk. Stanowiska, opinie, propozycje inicjatyw lub rekomendacje Komitetu przyjmowane są zwykłą większością głosów członków obecnych na posiedzeniu Komitetu; każdy z członków Komitetu ma prawo do złożenia odrębnego zdania od przyjętego stanowiska, opinii, inicjatywy, rekomendacji Komitetu.

4. W przypadku rozbieżności stanowisk opinia formułowana jest po odbyciu głosowania i przyjmowana jest zwykłą większością głosów.

5. Komitet podejmuje rozstrzygnięcia, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej połowa jego członków.

6. Każdy z członków Komitetu dysponuje tylko jednym głosem podczas głosowania.

7. W sytuacji równej liczby głosów, głosem decydującym dysponuje Przewodniczący Komitetu, a w przypadku jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego.

8. W przypadku, gdy wszyscy członkowie wstrzymali się od głosu, dyskusja w sprawie jest kontynuowana. Wówczas udział w dyskusji mogą zabrać zaproszeni eksperci, którzy mogą zostać poproszeni o dodatkowe wyjaśnienia, a następnie głosowanie odbywa się ponownie.

9. Przedstawiciele gminy, miejskich jednostek organizacyjnych czy spółek miejskich nie biorą udziału w głosowaniu, jeżeli dotyczy ono projektów dokumentów, których opracowanie należy do zadań Prezydenta Miasta.

ROZDZIAŁ VI
Obsługa organizacyjna prac Komitetu
 

§7 

1. Obsługę organizacyjną Komitetu Rewitalizacji zapewnia Prezydent Miasta Bytomia poprzez komórkę organizacyjną Urzędu Miejskiego w Bytomiu – Wydział Strategii, Funduszy Europejskich i Obsługi Inwestora, do zadań którego należy:

-          przygotowywanie posiedzeń Komitetu;

-          po uzgodnieniu z Przewodniczącym Komitetu lub jego Zastępcą, powiadamianie członków Komitetu oraz innych zaproszonych gości o terminie i miejscu posiedzenia;

-          przygotowywanie oraz przekazywanie członkom Komitetu materiałów i projektów dokumentów przeznaczonych do rozpatrzenia, zaopiniowania lub zatwierdzenia przez Komitet;

-          gromadzenie, przechowywanie, archiwizowanie dokumentacji związanej z posiedzeniami Komitetu.

2. Zgodnie z §5 niniejszego Regulaminu do zadań Sekretarza Komitetu należy sporządzanie protokołów z posiedzeń; zatwierdzony protokół przekazywany jest do Wydziału Strategii, Funduszy Europejskich i Obsługi Inwestora

 Załącznik do Regulaminu

Komitetu Rewitalizacji Bytomia

DEKLARACJA REZYGNACJI Z CZŁONKOSTWA W KOMITECIE REWITALIZACJI BYTOMIA

Ja niżej podpisany(a) .................................................................................................................

                                                                           (imię i nazwisko)

 

zamieszkały(a) ............................................................................................................................

                                                                              (adres)

 

 

reprezentuję sektor ....................................................................................................................

            (społeczny, gospodarczy, publiczny)

 

oświadczam, że rezygnuję z członkostwa w Komitecie Rewitalizacji Bytomia i jednocześnie proszę o wykreślenie mojej osoby z listy członków Komitetu.

Bytom, ..............................................                                               ........................................................

                           (data)                                                                                                         (podpis członka Komitetu)

 

 ZARZĄD KOMITETU REWITALIZACJI BYTOMIA
 

Stwierdza się, że Pani/Pan ......................................................................................................... został(a) skreślony(a) z listy członków Komitetu Rewitalizacji Bytomia
uchwałą Zarządu nr ........................................... z dnia ...............................................................
 

............................................................                             .............................................................

            (Przewodniczący Komitetu)                                                                                 (Sekretarz)

 

Bytom, ..............................................           

(data)

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

OK, zamknij