Otwieramy punkt informacyjny! Szukamy prawników, finansistów i architektów

02.03.2017

Bieżący kontakt z interesariuszami z obszaru rewitalizacji, bank wolontariatu, bank wzajemnych usług sąsiedzkich i platforma współpracy dla organizacji i instytucji na obszarze rewitalizacji – to główne założenia Punktu informacyjnego dla obszaru rewitalizacji.

Bieżący kontakt z interesariuszami z obszaru rewitalizacji, bank wolontariatu, bank wzajemnych usług sąsiedzkich i platforma współpracy dla organizacji i instytucji na obszarze rewitalizacji – to główne założenia Punktu informacyjnego dla obszaru rewitalizacji. Bytom ogłosił konkurs na jego prowadzenie. Mogą starać się o to organizacje pozarządowe. Pieniądze na jego działalność pochodzą z Ministerstwa Rozwoju w ramach projektu pilotażowego w zakresie rewitalizacji dla miasta Bytomia.

 

Chcemy, aby dyżurował w nim prawnik, doradca inwestycyjny i architekt – mówi Zofia Ćwikła, kierownik Referatu Obsługi Klastra Rewitalizacji i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi. Ich zadaniem będzie pomoc zainteresowanym w realizacji projektów na obszarze rewitalizacji. Począwszy od przygotowania dokumentów, na rozliczeniu projektu skończywszy. Prawnik ma czuwać nad tym, czy projekty tworzone są zgodnie z przepisami, doradca inwestycyjny ma podpowiedzieć, w jaki sposób pozyskać pieniądze na ten cel, a architekt – czy projekt nie koliduje z planem zagospodarowania przestrzennego i czy wymaga ewentualnej zgody konserwatora zabytków.

Organizacja, która podejmie się prowadzenia takiego punktu, musi również prowadzić szkolenia dla interesariuszy rewitalizacji i stworzyć bazę wzorów niezbędnych do realizacji projektów dokumentów. Mamy również nadzieję, że jego działalność będzie miejscem, gdzie ludzie będą przychodzić nie tylko po poradę – dodaje Zofia Ćwikła. Chcielibyśmy, aby mieszkańcy zgłaszali się do nas z konkretnymi pomysłami, a nawet ofertą pomocy, jaką mogą zadeklarować. Dlatego liczymy na to, że po kilku miesiącach funkcjonowania będzie to również bank wolontariatu i wzajemnych usług sąsiedzkich.

Warto dodać, że koszt prowadzenia punktu (organizacja, urządzenie i utrzymanie) bierze na siebie gmina.

Oferty można składać do 6 marca. Która będzie najlepsza, okaże się do 13 marca, a punkt ruszy kilka dni później – 20 marca.

Wzór oferty można pobrać w Referacie Obsługi Klastra Rewitalizacji i Współpracy
z Organizacjami Pozarządowymi przy Rynku 26/5, w Wydziale Strategii i Funduszy Europejskich, ul. Parkowa 2 (pokój nr 227). Formularz oferty dostępny jest również w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) w zakładce konkursy ofert i na stronach internetowych Urzędu Miejskiego w Bytomiu www.bytom.pl/ngo oraz www.bytomodnowa.pl.

 

(tekst: I. Wronka)

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

OK, zamknij