Europejskie standardy zarządzania starówką

14.06.2018

Średniowieczna zabudowa wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO jest dla Torunia bardzo ważna, dlatego w 2008 roku powołano specjalną komórkę do zarządzania tym obszarem. Biuro Toruńskiego Centrum Miasta funkcjonuje w strukturze Urzędu Miejskiego.

Średniowieczna zabudowa wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO jest dla Torunia bardzo ważna, dlatego w 2008 roku powołano specjalną komórkę do zarządzania tym obszarem. Biuro Toruńskiego Centrum Miasta funkcjonuje w strukturze Urzędu Miejskiego.

 

Instytucja wzorowana jest na działających od 20 lat w niektórych miastach europejskich Town Centre Management, a jej podstawowym zadaniem jest tworzenie dobrze prosperującego centrum miasta. Koordynuje współpracę wszystkich podmiotów działających na terenie śródmieścia, zarówno publicznych jak i prywatnych - przy uwzględnieniu potrzeb społeczności i władz lokalnych.

Zadania Biura Toruńskiego Centrum Miasta (TCM) są bardzo zróżnicowane. To m.in. kontakt z mieszkańcami, rozpoznawanie problemów, koordynowanie i wspieranie projektów rewitalizacji czy integracja i aktywizacja mieszkańców. Pracownicy biura działają też w obszarze promocji marki Toruń, zwłaszcza zewnętrznej. Koordynują strategię rozwoju turystyki, a także kreują nowe produkty turystyczne. Biotą też udział w targach, organizują imprezy plenerowe.

Co najważniejsze – znajomość starówki umożliwia tej menadżerskiej instytucji dbałość o estetykę i wizerunek całego obszaru.

 

Na jednym z profili społecznościowych TCM utworzyło specjalne forum dla osób, które chcą komunikować się w związku toruńską starówką. Zaproszono do niej mieszkańców, przedsiębiorców, przedstawicieli sektora publicznego, organizacji pozarządowych, artystów, turystów i sympatyków toruńskiej starówki. Wszyscy wymieniają się poglądami, dyskutują nad rozwiązaniem problemów. Najczęściej poruszanymi tematami jest m.in. estetyka przestrzeni, porządek i bezpieczeństwo, parkowanie i hałas.



Biuro co roku informuje mieszkańców o postępach prowadzonych inwestycji, planowanych remontach i imprezach plenerowych. Opracowuje też m.in. wytyczne dotyczące wyglądu reklam i ogródków piwnych.

 

 

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

OK, zamknij